tu sais ce soir ça va mal, j'ai trop de choses sur le coeur..

Varför ska man jobba med något man inte brinner för? 

Det skulle jag vilja fråga min samhällskunskaps lärare. Jag blir stressad och frustrerad av hans inkompetens, av hans nervösa uttryck i ansiktet och oroliga stirriga blick. Jag blir trött på min historia lärare som inte är mer insatt i ämnet än sina elever, som inte kan svara på enkla frågor som den Tobias ställde idag "Vart i utvecklingen låg sverige medans de i mellanöstern började skriva osv?". Frågan var visst en aning svår att förstå, så jag hoppade in för att förklara. Ja då fick man svaret att ingen bodde i sverige på den tiden, för då var den så kallade istiden här i norden. Men ack så fel man kan ha, som Rikard sa inträffade det för 10 000 år sedan. Så hur var det nudå, jag känner mig en aning förvirrad vem är det som är läraren i detta klassrum egentligen?

Något jag hatar är att bli dumförklarad. Då åker mina ögonbryn upp och jag har bara lust att fräsa något tillbaks. Lärare som tar frågor personligt som när jag idag frågade vad det som undervisades hade för relevans med själva konflikten vi går igenom, kan ta lite distans för jag försöker inte skapa någon konflikt utan endast få svar på en fråga.

Fuck, vad sådant här gör mig irriterad. Speciellt när halva klassen instämmer men ingen säger ett skit. 

Nu har italienarna åkt hem, jag saknar Giulia och hela gänget. Veckan gick snabbt och nu har man en massa plugg att plöjja igenom.. Suttit hela dagen med detta och ska fortsätta ett tag till..


Det här får vara dagens bild, då jag gärna skulle vilja känna så här.. 

Ta det inte fel, jag är väll egentligen på bra humör men blir så irriterad över vissa saker ibland. Annars var stunden på Spegeln underbar, med Bibbi och Paul. Små barns frågor och påståenden kan vara underhållande ibland. "Har du en kill-vän?" "Om någon slår dig är han kär i dig, du måste pussa honom". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0